Böngészőben történő megjelenítéshez kattintson ide.

DKIK HÍRLEVÉL
2019.11.15

 

EKÁER a 2020-as változások és az adóellenőrzések tükrében

Kamaránk az előadást elsősorban azoknak a gyakorló szakembereknek ajánlja, akik az EKÁER rendszert nap mint nap használják, és szeretnék a vállalatuk logisztikai és kereskedelmi folyamatait összehangolni az EKÁER rendelet aktuális előírásaival.

MEGHÍVÓ

Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara ezúton tisztelettel meghívja Önt az

EKÁER a 2020-as változások és az adóellenőrzések tükrében

tájékoztató fórumra,

2019. november 27. (szerda) 10.00 -12.00 óra között

Helyszín: Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara székháza (Dunaújváros, Latinovits Z.u.10.)

Előadásunkat elsősorban azoknak a gyakorló szakembereknek ajánljuk, akik az EKÁER rendszert nap mint nap használják és szeretnék a vállaltuk logisztikai és kereskedelmi folyamatait összehangolni az EKÁER rendelet aktuális előírásaival, továbbá szeretnék megismerni az EKAER rendszerrel kapcsolatos aktuális adóellenőrzési eljárásokat is.

Az előadás ezen főbb problémákra összpontosít, kiemelve a jogszabályok elméleti rendelkezéseit, azok értelmezését és bemutatja egyúttal a gyakorlati alkalmazássorán felmerülő megoldási lehetőségeket is. Az előadás keretében lehetőség nyílik egyedi problémák, kérdések interaktív megfogalmazására és az előadóval történő megvitatására is.

 

Témakörök:

  • Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni (példákkal alátámasztva, különösen háromszög- és láncügyletek, bérmunka)
  • Fuvarozó / szállítmányozó vállaltok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok
  • Milyen adatokat kell bejelenteni az új szabályok szerint, milyen adatok bejelentése nem szükséges
  • Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok
  • Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban
  • Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés összehangolása az EKÁER rendszerrel
  • Megrendelési adatok szükséges készítése - együttműködés a felek között szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása
  • Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg?
  • EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
  • ÁFA ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, visszáru, vevői készlet, sérült áru kezelése, göngyöleg EKÁER kezelése
  • Gyűjtőfuvar / terítőfuvar kérdései
  • Harmadik országbeli termékek behozatalának, mozgatásának kérdése, vámoltatás EKÁER szempontjából
  • Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, ÁFA, kockázatos és megbízható adózók stb.)
  • Érvényes informatikai felület bemutatása, gyakorlati tapasztalatok
  • Háromszög– és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKÁER szempontból?
  • Nemzetközi ügyletek kezelése az EKÁER felületen konkrét példákkal szemléltetve
  • Adóellenőrzések ismertetése (útközbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észrevételezése
  • EKÁER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
  • Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok
  • Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése)?
  • Szállítmányozók nyilatkozatainak, tanúvallomásainak kihatása az adózók EKÁER ellenőrzésének helyzetére
  • Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKÁER rendszerben hogyan valósítható meg
  • 2020. január 1-től érvénybe lépő változások, 2019. szeptember 27-ei módosítások az online felületen és azok hatásai

Előadó: Kovács - Kneitner Lea, okleveles és igazságügyi adószakértő (TILEA Tanácsadó Kft.)

Részvételi díj:

Önkéntes kamarai tagoknak (akik az önkéntes kamarai tagdíjukat 2019. évre és a korábbi évekre megfizették) ingyenes, egyéb regisztrált vállalkozásnál 1 fő részére ingyenes, a többi résztvevőknek bruttó 4 000 Ft/fő.

Kérjük, részvételi szándékát legkésőbb 2019. november 26-ig szíveskedjen jelezni online regisztrációval.

További információ: 25/502-060/0-s gomb telefonszámon.

 

Online jelentkezés

Látogasson el Facebook oldalunkra!

A Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara hírlevele, melyet kamaránk tagjai kapnak, és akik feliratkoztak hírlevelünkre, illetve akik a regisztráció során jelezték ez iránti igényüket. Levelezési listánkat semmilyen célra nem adjuk át harmadik személynek! Amennyiben Ön szándéka ellenére szerepel címlistánkon, kérjük, jelezze leiratkozási szándékát!

Leiratkozás